Customerry gaat op zoek naar de meest klantgerichte onderneming in Mechelen

Deze zomer zoekt Customerry naar de meeste klantgerichte onderneming in Mechelen

Waarom dit initiatief?

Customerry staat ondertussen bijna 5 jaar gekend als een partner voor klantgerichte oplossingen op maat van KMO’s en in mensentaal. Onze focust ligt specifiek op kleine en middelgrote bedrijven. Niet in het minst vanuit onze grote passie voor lokale ondernemingen, omdat het vaak zij zijn die verrassend innovatieve manieren hebben bedacht om hun klantbeleving te professionaliseren.

Net dit soort winkels, horecazaken, groepspraktijken, zakenkantoren en andere kleine ondernemingen willen we deze zomer - met jouw hulp- het podium geven dat ze verdienen! 

meest klantgericht onderneming in Mechelen


Hoe kan je de titel "meest klantgerichte onderneming in Mechelen" verdienen?

Goeie vraag! Deze wedstrijd is toegankelijk voor alle bedrijven uit Mechelen (of deelgemeente) met maximaal 50 medewerkers. Het selectieproces loopt doorheen de zomer van 2024 en bestaat uit 3 grote stappen:

1. Je vult een eerste deelname formulier in

Geen zorgen, want we doen uiteraard niet aan onnodig lange bevragingen, dat zou tegen de regels van ons vak zijn... Om aan te geven dat je wil deelnemen vragen we je enkel een basis aan contactinformatie. Daarnaast leg je in maximaal 5 zinnen uit waarom jullie een klantgericht bedrijf in Mechelen zijn die deze prijs verdient. 

2. Je ontvangt een uitnodiging voor een mini Customerry audit

Speciaal voor dit initiatief creëren we een 'light' versie van onze normale audit die jij gratis en voor niets krijgt. In mensentaal? We gaan je vragen om een uitgebreidere vragenset in te vullen, waarmee we pijlen naar jouw klantgerichtheid niveau. We baseren ons hiervoor op 5 pijlers rond klantbeleving (strategie, stem van de klant, klantreis, cultuur, communicatie). Na afloop van deze wedstrijd ontvang je van ons gratis een duidelijk rapport met jouw score en een benchmark tov. de andere klantgerichte zaken in Mechelen.

3. De top 5 ontvangt een uitnodiging voor een diepte interview

Uit fase 2 selecteren we de 5 ondernemingen met de hoogste score. Deze nodigen we uit voor een diepte interview over hun klantgerichte acties en learnings. Op basis van al deze informatie beslist een onafhankelijke jury ( en dus niet Customerry alleen) welke onderneming de titel van meest klantgerichte bedrijf in Mechelen op zak steekt dit jaar. 


Wat valt er te winnen? 

Terechte vraag! Mogen we er eerst even op drukken dat deze wedstrijd géén enkele commerciële insteek heeft? Maw. deelname is volledig gratis. Daarnaast is Customerry zelf ook een kleine onderneming. Om maar te zeggen, we hebben geen budget voor een team trip naar New York voor de winnaars.


De winnaar ontvangt naast de nodige publiciteit een belevingsmoment voor het voltallige team. Denk: een moment om met jullie team te vieren wat voor moois jullie dag in dag uit voor klanten realiseren. Wat dat dan precies inhoudt, blijft nog even een verrassing. 

Daarnaast krijgt élke deelnemer een duidelijk inzicht in het huidige klantgerichtheidsniveau binnen de onderneming en delen we met plezier jullie prachtige verhalen op onze sociale media kanalen! 



De meest klantgerichte onderneming van Mechelen in de pers

Een interview met initiatiefnemer Sarah kan je ook terugvinden in:
De Gazet van Antwerpen

Made in Mechelen

FAQ & andere praktische weetjes 

Ik kan toch niet van mezelf beweren dat ik dé meest klantgerichte onderneming in Mechelen ben?

En waarom niet? Gooi voor één keer die Vlaamse bescheidenheid overboord en wees fier op jezelf en op je team! 

Kan ik ook een ander bedrijf dan mijn eigen onderneming nomineren? 

Dat mag je zeker. Je kan hiervoor hetzelfde formulier gebruiken op voorwaarde dat je over de nodige gegevens van je collega-ondernemer beschikt. 

Zijn er kosten aan de deelname verbonden?

Neen! Je zal op geen enkel moment in deze zoektocht gedwongen worden tot het aankopen van iets bij Customerry of een 3e partij. Ook nadien is er géén aankoop- of samenwerkingsverplichting. Heb je hierover specifieke vragen of bezorgdheden, aarzel dan niet om ons te contacteren.

Wat ga je precies over ons bedrijf delen en openbaar maken?

Simpel, enkel waar jij ons toestemming voor geeft. We zullen nooit iets publiceren zonder jouw uitdrukkelijke toestemming. Wil je in het geheel niet genoemd worden, dan is deze wedstrijd mogelijks niets voor jou.

Welke belangrijke data zijn er doorheen het traject?

* 31/07 afsluit inschrijvingen voor deelname

* 1e week augustus: invullen van mini assessment

* 3e week augustus: interviews met de top 5 kandidaten

Voor de prijsuitreiking zijn we momenteel nog in gesprek met de stad. Van zodra de exacte datum gekend is kan je die hier terugvinden.


Wie zit er achter de zoektocht naar de meest klantgerichte onderneming in Mechelen?

klantgericht ondernemen in Mechelen

Aangenaam, Sarah, nice to meet you! 30-something, plusmama van 2 tieners en 1 viervoeter, natuurliefhebber, foodie en boekenwurm. Levensgenieter, idealist, dromer en positieve wereldverbeteraar. Ik hou ervan om te verbinden, om mensen wakker te schudden en om innovatieve plannen mee vorm te geven.

Customerry, dat ben ikzelf. Het is het resultaat van 15 jaar customer facing rollen waarin ik vaak dezelfde issues en uitdagingen zag, nl: een bedrijf is maar zo klantgericht als de minst klantgerichte afdeling.

Hoe komt dat? Omdat bedrijven nog maar zelden over een duidelijke klantstrategie en bedrijfswaarden beschikken onder andere. De zoektocht naar een ‘overall’ oplossing drong zich op, ik ontdekte het vakgebied customer experience en werd op slag verliefd. Na enkele jaren studeren en ervaring opdoen behaalde ik in 2019 mijn CCXP certificaat en startte ik mijn eigen onderneming. Mijn missie? Zoveel mogelijk bedrijven begeleiden naar een klantgerichte manier van werken.

Bij Customerry kan je terecht voor:

close

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x